The use of carbon fibre is a construction choice that allows volumes and surfaces to be increased in size while keeping the same weight, therefore maintaining excellent levels of dynamic stability.
Carbon fiber lamination is applied to:
The D2P Displacement to Planing Hull designed by Pierluigi Ausonio in conjunction with the Azimut Benetti R&D Centre combines the comfort typical of a displacement hull with the performance of a planing hull and it significantly improved fuel efficiency.
This new solution is based on a double chine hull design with an innovative wave piercer and allows the yacht reaching high top speeds without needing particular powerful engines, or navigate in displacement mode with a remarkable range at a cost effective speed.
The hull has been optimised for the full range of most frequently used speeds of 10-12 knots and cruising speeds in semi-displacement mode.
Side garage for a 5 meter tender plus a 3 meter jet-ski.
This leaves the stern completely free for a magnificent 18 m2 beach area provided by the big pivoting swim platform.
The extraordinary views through the full-length windows on both sides of the owner’s suite create the incomparable sensation of being completely at one with the sea.
Datos técnicos principales | |
---|---|
Eslora total (incluido púlpito) | 32 m (105’) |
Manga en la sección maxima | 7,30 m (23’ 11’’) |
Calado (incluidos los puntales a plena carga) | 1,9 m (6’ 4’’) |
Desplazamiento (a plena carga) | 142 t (313.056 lb) |
Proyecto | |
---|---|
Material de construcción | Carbon Fiber + GRP |
Estilismo exterior y concepto | Stefano Righini |
Diseñador de interiores | Achille Salvagni Architetti |
Hull designer | P.L. AUSONIO Naval Architecture & Azimut R&D Dept. |
Quilla | 0 |
Constructor | Azimut Yachts |
Alojamiento | |
---|---|
Camarotes | 5 + 3 crew |
Literas | 10 + 5 crew |
Aseos de popa | 6 + 3 crew |
Rendimiento | |
---|---|
Motores | 2 x MTU 2.200 mHp |
Velocidad máxima (masa de prueba funcional) | up to 27 kn |
Velocidad de crucero (masa de prueba funcional) | up to 21 kn |
Capacidad de tanques. | |
---|---|
Motores | 2 x MTU 2.200 mHp |
Capacidad depósito combustible | 16000 l (4227 US Gal) |
Capacidad depósito agua | 2500 l (660 US Gal) |
Datos se refiere a UNI ISO 8666 condiciones
Los materiales empleados por Azimut Yachts han sido diseñados y desarrollados para ofrecer al usuario la representación más exacta posible del yate. El acabado, el equipamiento estándar y la gama de elementos opcionales ofrecidos pueden variar de casco a casco.
La información proporcionada mediante materiales (Visita Virtual, imágenes, vídeos, etc.) solo tiene propósitos informativos. A pesar de que Azimut Yachts hace lo posible por proporcionar información precisa en su sitio web, puede haber imprecisiones técnicas o errores tipográficos. Azimut Yachts no ofrece ninguna garantía acerca de lo precisa, completa o auténtica que puede ser la imagen o la representación del producto mostrado con respecto a la imagen o representación del producto en la realidad.
Azimut Yachts se reserva el derecho de modificar en cualquier momento, sin previo aviso, cualquier contenido o característica de cualquier yate, incluyendo, pero no limitándose a, colores, materiales, elementos opcionales y equipamiento.